ناگفته هاي المپيك لندن/آرامش كشتي آزاد را علي آبادي برهم زد/ ايرانيان انگليس و بليط هايي كه در جيب آ
«هر چند کاروان المپیک ایران در لندن توانست با 12 مدال، بیشترین تعداد مدالها را در تاریخ حضورش در این رقابتها کسب کند و از این رو مسئولان ورزش و کمیته ملی المپیک به خود میبالند، اما واقعیت این است که کاروان ورزشی ایران میتوانست نتایج به مراتب بهتری را کسب کند.»
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عصر ايران با درج مطلب فوق، در گزارشي به بيان ناگفتههايي از المپيك پرداخته و آورده است: «اما برخی سوء تدبیرها باعث شد وضعیت تیمی ایران به ویژه در رشتههایی مانند کشتی آزاد، آن طور که باید و شاید سروسامان نگیرد و ناکامیهای متعددی در لندن ایجاد شود؛ ناکامیهایی که تلاش میشود در پشت مدالهای کسب شده پنهان شود.
به عنوان مثال، محمد علی آبادی که به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک در لندن حضور داشت، به جای قوت قلب دادن به مربیان و روحیه بخشی به ورزشکاران، با برخودهای نامناسب خود یکی از عوامل بر هم زدن آرامش در اردوی ایران بود. فقط در یک مورد، او چنان برخورد ناشایستی با رسول خادم، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد داشت که نهایتاً بگو مگوی آنها به جایی کشید که رسولِ به ستوه آمده از دست علی آبادی، با عصبانیت گوشی تلفن همراه خود را به دیوار کوبید!
همچنین در حالی که کمیته بین المللی المپیک (IOC) تعدادی بلیت در اختیار کمیته ملی المپبک ایران گذاشته بود که به رایگان در اختیار تماشاگران ایرانی گذاشته شود، بسیاری از ایرانیانی که از نقاط مختلف انگلیس و کشورهای دیگر خود را به لندن رسانده بودند، از دریافت بلیت محروم شدند و بدین ترتیب ورزشکاران ایران در برخی مسابقات، از حضور پرشمار ایرانیان تشویق کننده محروم بودند.
نکته تأسف انگیز اینجاست که در شرایطی ایرانیان از تماشای دیدارهای تیمهای ملیشان محروم شدند که تعداد زیادی بلیت در روز آخر روی دست مسئولان کمیته ملی المپیک باقی ماند و سوخت شد!
همچنین به دلیل ناهماهنگیهای کمیته ملی المپیک، برخی بلیتهایی که توسط این کمیته دریافت و بین ایرانیان توزیع شد، اساساً در رشتههایی بود که ورزشکاران ایرانی در آنها حضور نداشتند.
از جمله آن که کمیته ملی المپیک، تعداد 400 بلیط مربوط به رشته والیبال را تهیه کرده بود در حالی که اصلاً والیبال ایران در المپیک حضور نداشت!
این وضعیت باعث ناراحتی و اعتراض ایرانیانی شد که همانند تماشاگران سایر کشورها، از کمیته ملی المپیک کشور خودشان انتظار داشتند آنها را در تهیه بلیت از محل سهمیه کمیتهها، کمک کنند ولی آقایان، بسیاری از بلیتها را سوخت کردند و به تماشاچیان ایرانی ندادند!
این در حالی است که ایرانیان مقیم انگلیس، برای ورزش کشورمان سنگ تمام گذاشته و حتی سایتی را هم به این منظور راه اندازی کرده بودند. بسیاری از آنها هم با هزینه شخصی خود بلیت دیدارهای ایران را تهیه کردند و این در حالی بود که بخشی از بلیتهای اعطایی کمیته بین المللی المپیک به کمیته ملی المپیک ایران در چمدان آقایان ماند و منقضی شد و بعضاً هم این بلیتهای منقضی شده، به هواداران داده شد!»